Zamek i zapora w Dobczycach

Ostatnia aktualizacja wpisu: 2019-11-19

Dzisiaj nowa propozycja na całodniową wycieczkę. Zwiedzanie, połączone ze spacerem, czyli Dobczyce. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zapory (dostępny parking), która jest czynna dla turystów poza sezonem jedynie w weekendy. Wejście na zaporę tylko od strony ul. Budowlanych. Niestety nie ma możliwości przejścia bezpośrednio pod zamek. Trzeba zaporą wrócić do wejścia, skręcić w asfaltową ścieżkę w dół i pójść naokoło przez miasto, co zajmuje jakieś 20-30 min. Idziemy do końca asfaltowej ścieżki, mijamy most, dochodzimy do Rynku. Stamtąd na zamek prowadzi nas dosyć stroma, asfaltowa uliczka. U samej góry jako pierwsza rzuca się w oczy baszta widokowa. Warto się zatrzymać na kilka kadrów. Z baszty na zamek to już zaledwie 2 min drogi. Warty uwagi jest niewielki skansen, który znajduje się bezpośrednio pod zamkiem. W drodze powrotnej, na wysokości mostu, zeszliśmy w dół i wałami przeszliśmy się wałami na odcinku most – zapora. Trasa i tempo całej wycieczki wedle upodobań. Przed wyprawą, warto sprawdzić godziny otwarcia korony zapory i zamku. Przy bramie zapory znajduje się przydatna mapka całego spaceru po mieście.

Jak dojechać bez samochodu / gdzie zaparkować – Z dworca autobusowego w Krakowie jeżdżą busy z dużą częstotliwością. Samochód można zostawić na małym parkingu tuż przed zaporą lub w centrum Dobczyc.