Zamek i zapora w Dobczycach

Dzisiaj nowa propozycja na całodniową wycieczkę. Zwiedzanie, połączone ze spacerem, czyli Dobczyce. Wycieczkę rozpoczęliśmy od zapory (dostępny parking), która jest czynna dla turystów poza sezonem jedynie w weekendy. Wejście na zaporę tylko od strony ul. Budowlanych. Niestety nie ma możliwości przejścia bezpośrednio pod zamek. Trzeba zaporą wrócić do wejścia, skręcić w asfaltową ścieżkę w dół i pójść naokoło przez miasto, co zajmuje jakieś 20-30 min. Idziemy do końca asfaltowej ścieżki, mijamy most, dochodzimy do Rynku. Stamtąd na zamek prowadzi nas dosyć stroma, asfaltowa uliczka.

U samej góry jako pierwsza rzuca się w oczy baszta widokowa. Warto się zatrzymać na kilka kadrów. Z baszty na zamek to już zaledwie 2 min drogi. Warty uwagi jest niewielki skansen, który znajduje się bezpośrednio pod zamkiem. W drodze powrotnej, na wysokości mostu, zeszliśmy w dół i wałami przeszliśmy się wałami na odcinku most – zapora. Trasa i tempo całej wycieczki wedle upodobań. Przed wyprawą, warto sprawdzić godziny otwarcia korony zapory i zamku. Przy bramie zapory znajduje się przydatna mapka całego spaceru po mieście.

My w Dobczycach byliśmy w 2014 i 2020 roku. Teraz dowiedzieliśmy się, że jest budowana kładka, łącząca zaporę z zamkiem. Oprócz tego trwają prace nad ścieżką spacerową wkoło zamku. Zatem jest na co czekać, będzie to okazja do kolejnych odwiedzin. Warto śledzić aktualne informacje dotyczące otwarcia na ich stronie.

Jak dojechać bez samochodu / gdzie zaparkować – Z dworca autobusowego w Krakowie jeżdżą busy z dużą częstotliwością. Samochód można zostawić na małym parkingu tuż przed zaporą lub w centrum Dobczyc.

Zobacz, które zamki jeszcze zwiedziliśmy.